نانوبلاگ

نانو ماسک و هر آنچه باید درباره آن بدانید!

ماسک نانو

ماسک تنفسی

در این مقاله ضمن معرفی نانو ماسک تنفسی و انواع آن، کاربرد های مختلف این نوع ماسک را نیز شرح می دهیم. علاوه بر این به متداول‌ ترین پرسش‌های مطرح شده از قبیل “ماسک نانو چیست؟”، آیا ماسک نانو از ماسک معمولی بهتر است؟” و “نحوه تشخیص ماسک نانوی اصل از تقلبی” پاسخ دهیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه‌ی سفارش ماسک نانو و قیمت ماسک نانو هستید، در ادامه‌ ی این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید از ماسک استفاده کنیم؟

آلاینده‌ ها و ریزگرد های موجود در هوا جزو خطرناک‌ ترین عوامل بیماری‌زا در عصر حاضر هستند. این ذرات با ورود به سیستم تنفسی، باعث ایجاد عفونت‌ های شدید ریوی برای انسان شده و در موارد حاد نیز سبب از کار افتادن سیستم تنفسی می‌ شوند. این آلاینده‌ ها عمدتا از طریق تنفس وارد بدن انسان می‌ شوند. ماسک‌ های تنفسی اصلی‌ترین و بهترین روش‌ محافظت سیستم تنفسی در برابر آلاینده‌های محیطی مختلف بوده و بسته به نوع خود، مانع از ورود درصد قابل ملاحظه‌ای از این عوامل به بدن انسان می‌شوند.

 

ماسک نانو چیست و چگونه تولید می‌شود؟

معرفی ماسک نانو

این محصول یکی از جدیدترین ماسک‌ های تنفسی است که به دلیل داشتن مزایای بسیار، توانسته توجهات بسیاری را به سمت خود جلب نموده و تبدیل به پر فروش‌ ترین محصول محافظتی گردد. ماسک تنفسی نانو نوع بسیار کارآمدی از ماسک‌ های تنفسی است که به دلیل به‌کار رفتن نانو الیاف در داخل آن‌، کارایی بالاتری نسبت به سایر انواع ماسک داشته و به همین دلیل نیز تقاضای بسیار بالایی برای آن در بازار وجود دارد. این ماسک از نانو الیاف ساخته می‌ شود و موثرترین نوع ماسک برای جلوگیری از ورود ذرات آلاینده به بدن است.

نانوالیاف چیست؟

نانو الیاف‌ ها، الیافی هستند که قطر آن‌ها از ۵۰۰ نانومتر کمتر بوده و سطح تماس آن‌ها با محیط اطراف بسیار بالاست. این الیاف به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در عبور دادن ذرات بسیار ریز از خود دارند، در صنایع مختلف مانند پوشاک محافظ، آینه‌ های مورد استفاده در صنعت فضایی و انواع فیلتر ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. استفاده از نانو الیاف در تولید انواع ماسک تنفسی نانو، سبب حفاظت بسیار بالای این محصولات از دستگاه تنفسی شده است. نانو الیاف‌ها در حالت کلی به سه دسته‌ی زیر تقسیم شده و در حوزه‌ های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند:
  • نانو الیاف معدنی نانو الیاف‌های معدنی که با استفاده از روش حرارت‌دهی و سل-ژل تولید می‌ شوند. این نانو الیاف یکی از پرمصرف‌ ترین الیاف نانو محسوب شده و به‌دلیل نداشتن مشکل انسداد در فرایند فیلتراسیون، جزو کاربردی‌ ترین انواع نانو الیاف به‌شمار می‌ روند.
  • نانو الیاف پلیمری این دسته از نانو الیاف‌ها با روشی به نام «الکتروریسی» تولید شده و قطر بسیار کمی دارند. در روش الکتروریسی از پلیمرهای مختلف همچون پلی استیرن استفاده شده است. به دلیل افزوده شدن نانولوله‌ها و نانوذرات مختلف، کیفیت الیاف حاصل بهبود می‌یابد.
  • نانو الیاف کربنی برای تولید این دسته از نانو الیاف‌ ها، از روش‌ های مورد استفاده برای تولید نانولوله‌ های کربنی استفاده می‌ شود. سایش لیزری و تخلیه قوس الکتریکی از جمله روش‌هایی هستند که در تولید نانولوله‌های کربنی مورد استفاده قرار گرفته و در ساخت نانو الیاف کربنی نیز کاربرد دارند.

ماسک نانو یا ماسک معمولی، کدام بهتر است؟

مزایای ماسک نانو

همان‌طور که گفته شد، استفاده از ماسک موثرترین راه پیشگیری از ورود انواع آلاینده‌ ها به سیستم تنفسی است. اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که: آیا تمامی ماسک‌ های موجود در بازار به یک اندازه کاربرد دارند یا ماسک‌ های مختلف از نظر کارایی و تاثیر با یکدیگر متفاوتند؟

ماسک نانو در مقایسه با ماسک‌های معمولی، قدرت بازدارندگی بیشتری دارد.

1-ماسک معمولی، یک فیلتر یک طرفه است

ماسک‌ های معمولی برای کاربرد های معمولی و بیشتر برای جلوگیری از پخش شدن قطرات خارج شده از دهان کاربرد دارند. این ماسک‌ ها کاملا یک‌ طرفه عمل کرده و فقط برای ممانعت از پخش شدن ذرات خارج شده از دهان مصرف‌ کننده در هوا به‌ کار برده می‌ شوند. از جمله معایبی که می‌ توان برای ماسک‌ های معمولی برشمرد، عدم مقاومت آن‌ها در برابر خون و ناتوانی در فیلتر کردن این قطرات است.

2-ماسک معمولی در فیلتر کردن ریز ذرات ناکارآمد است

از دیگر معایب ماسک های معمولی این است که نمی توانند ذرات بسیار ریز را مسدود کنند و مانع از ورود آن ها به سیستم تنفسی شوند. برخلاف ماسک‌ معمولی که فقط برای جلوگیری از پخش شدن قطرات خارج شده از دهان شخص مصرف‌ کننده کاربرد دارد، ماسک تنفسی نانو، محافظتی دو طرفه انجام داده و نقش بسیار زیادی در فیلتر کردن آلاینده‌ های محیطی بر عهده دارد.

انواع ماسک نانو

این ماسک‌ها در حالت کلی به دو دسته‌ی زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

1- نانو فیلتردار

نانو ماسک فیلتردار یکی از بهترین و موثرترین ماسک‌ های موجود در بازار است و به دلیل وجود فیلتر در آن، مانع از ورود درصد بسیار بالایی از آلاینده‌ های مختلف محیطی به دستگاه تنفسی شما می‌شود. دسته‌ بندی ماسک نانو فیلتردار بر اساس نوع فیلتر به‌کار رفته در این ماسک صورت گرفته و شامل سه گروه: N، P و R می‌گردد. بعد از هرکدام از این حروف، معمولا یک عدد نوشته می‌شود که این عدد کارایی ماسک نانو فیلتردار در حذف آلاینده‌ های محیطی را نشان می‌دهد.

2- سه‌لایه نانو

ماسک سه‌ لایه نانو نوع دیگری از انواع ماسک‌ های نانو است که با نام ماسک‌ سه‌ لایه جراحی نیز از آن‌ یاد می‌شود. نانو ماسک سه‌ لایه طوری طراحی شده که قسمت بزرگی از صورت را تحت پوشش قرار داده و از تماس مکرر شما با دهان و بینی جلوگیری به‌عمل می‌آورد. از جمله مهم‌ترین مزایای ماسک سه‌لایه نانو می‌ توان به قدرت فیلتر بالاتر این ماسک نسبت به ماسک های معمولی و ماسک های پارچه ای و نقش آن در جلوگیری از ورود آلاینده‌ها و ریزگردهای مختلف به سیستم تنفسی اشاره نمود.

مزایای ماسک سه لایه

این ماسک تنفسی به خوبی روی صورت قرار می گیرد و مانع از ورود هوا از اطراف فضای ماسک می شود. مهم‌ترین عاملی که سبب بهبود کیفیت ماسک سه‌ لایه نانو و نوع فیلتردار این ماسک‌ها و برتری آن‌ها به ماسک‌های معمولی می‌شود، وجود نانوالیاف در آن‌ها است. نانوالیاف‌های بکار رفته در این ماسک‌ها، علاوه بر این‌که مانع از ورود ریزگردها به بدن، استفاده از این ماسک‌ ها را در شرایط مختلف  ممکن ساخته و آن‌ها را به محصولاتی کاربردی تبدیل می‌کنند.

از دیگر مزایای ماسک‌های نانو می‌توان به جرم بسیار پایین این ماسک‌ ها اشاره کرد که این موضوع، امکان استفاده از انواع ماسک فیلتردار و یا سه‌ لایه را در شرایط مختلف میسر می‌ سازد. نگهداری راحت و دوام بالای انواع ماسک سه‌لایه نانو و فیلتردار نیز از دیگر مزایای ماسک‌های نانو است و این محصولات را در رده‌ی بالاتری نسبت به ماسک‌های معمولی قرار داده است.

معرفی کاربردهای مختلف ماسک تنفسی نانو

کاربردهای ماسک نانو

این ماسک تنفسی به دلیل کارایی بسیار بالایی که در فیلتر کردن انواع ذرات معلق در هوا دارد، مصارف بسیار زیادی داشته و بسته به انواع آن، در حوزه‌ های مختلف کاربرد دارد. ماسک سه‌ لایه نانو که یکی از رایج‌ ترین و پرکاربردترین ماسک‌ ها در سراسر جهان است، علاوه بر این‌که در حوزه‌ی پزشکی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، استفاده‌ی شخصی نیز داشته و توسط افراد عادی نیز به‌کار برده می‌شود.

افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند، پزشکان و فعالان حوزه سلامت، اشخاصی که نسبت به ریزگردها حساسیت دارند می‌ توانند از ماسک سه‌ لایه استفاده کرده و از به‌ خطر افتادن سلامتی خود جلوگیری نمایند. علاوه بر این افراد، بیماران مبتلا به عفونت‌ های ویروسی دستگاه تنفسی نیز با استفاده از ماسک سه‌لایه نانو می‌توانند مانع از انتقال بیماری به اشخاص دیگر شوند.

انواع ماسک نانو

ماسک فیلتردار نانو نیز بر اساس نوع فیلتر مورد استفاده در آن قابلیت‌ های خاصی داشته و در عرصه‌ های مختلف مورد استفاده مصرف‌کنندگان قرار می‌ گیرد. رایج‌ترین انواع نانو ماسک فیلتردار عبارتند از:

  • ماسک N95
  • ماسک N99
  • ماسک FFP2
  • ماسک FFP3

خرید انواع ماسک تنفسی نانو الیاف

ویژگی های انواع ماسک

این نوع از ماسک‌ های  مانند یک تصفیه کننده‌ی هوا عمل کرده و هوایی را که تنفس می‌کنید، از وجود آلاینده‌های مختلف پاک می‌کند.

ماسک N95

ماسک N95 همان‌طور که از عدد درج شده در نام آن نیز پیداست، ۹۵ درصد ریزگردها، ویروس‌ ها و دیگر آلاینده‌ های موجود در هوا را فیلتر کرده و خطر بروز بیماری‌های مختلف تنفسی را به شدت کاهش می‌دهد. یکی از لایه‌ های ماسک N95، ملت بلون نام دارد و به همراه سایر لایه ها، وظیفه‌ی فیلتر کردن ذرات خطرناک موجود در هوا را بر عهده دارد. این ماسک نسبت به ماسک N95 ذرات بیشتری را فیلتر می‌کند و با حذف ۹۹ درصد از آلاینده‌های موجود در هوا، کارایی بیشتری در مقایسه با آن دارد.

ماسک N99

ماسک N99 نیز به نوبه‌ی خود به دو دسته‌ی سوپاپ‌ دار و بدون سوپاپ تقسیم می‌شود که انواع سوپاپ‌ دار آن برای خروج راحت بازدم از ماسک طراحی شده‌اند. از انواع سوپاپ‌دار ماسک N99 برای مصارف روزمره استفاده به عمل می‌آید و این ماسک‌ها برای پزشکان، بخصوص در دوران شیوع بیماری‌ های ویروسی کاربرد ندارند.

ماسک FFP2

ماسک FFP2 یکی دیگر از انواع ماسک تنفسی بوده و برای مصارف صنعتی طراحی شده است. این ماسک با توان فیلتراسیون 95 درصدی خود، قابلیت بالایی در جذب و فیلتر ذرات داشته و محافظ‌ خوبی در مقابل آلاینده‌ های صنعتی خطرناک به‌شمار می‌رود. ماسک‌های FFP2 طوری طراحی شده اند که برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند. برای مثال کش نگهدارنده آن ها پشت سر است و قالب بزرگتری نسبت به ماسک های سری N دارند. به‌همین دلیل نیز ماسک FFP2 در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماسک FFP3

ماسک FFP3 نیز جزو انواع صنعتی ماسک نانو بوده و قادر به فیلتر کردن 99 درصد از ذرات و آلاینده‌های روغنی موجود در هوا است. مهم‌ترین مزیت این ماسک نسبت به ماسک FFP2، توانایی بالاتر آن در فیلتر کردن ذرات و آلاینده های موجود در هوا است. ماسک FFP3 ماسکی است توانایی بسیار بالایی در فیلتر کردن ذرات دارد. از طرف دیگر بهینه سازی هایی روی این مدل از ماسک ها انجام شده که باعث می شود مدت زمان طولانی تری از این ماسک ها استفاده کنیم. به همین دلایل است که ماسک FFP3 پرکاربردترین ماسک تنفسی در صنایع است.

آیا ماسک نانو یکبار مصرف است؟

یکبار مصرف بودن ماسک نانو

یکی از رایج‌ ترین ابهاماتی که همواره در رابطه با ماسک تنفسی نانو مطرح بوده، مدت زمان استفاده از این نوع ماسک است. بسیاری از مصرف‌کنندگان ماسک نانو بر این باورند که این ماسک بر خلاف ماسک‌های معمولی که فقط یکبار می‌توان از آن‌ها استفاده نمود، قابلیت استفاده‌ی مجدد دارند و بعد از شستشو می‌توان دوباره از این ماسک‌ها استفاده نمود. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که بر این باور بوده و ماسک‌های نانو را به عنوان محصولاتی چندبار مصرف می‌ شناسید، بهتر است بدانید که ماسک‌های تنفسی نانو نیز تولیداتی یکبار مصرف بوده و استفاده مجدد و شستشوی آن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

آیا شستشوی ماسک تنفسی امکان پذیر است؟

شستشوی ماسک تنفسی نانو سبب باز شدن منافذ الیاف آن شده و این موضوع ضمن مختل کردن کارایی و قابلیت فیلتر این ماسک، سبب ایجاد آلودگی‌ های میکروبی در آن نیز می‌شود. برخی از کارشناس ها معتقدند که حداکثر زمانی که می‌توان از انواع ماسک‌های تنفسی نانو استفاده نمود، یک شیفت کاری است که تقریبا معادل ۸ ساعت در نظر گرفته می‌شود.

ماسک‌ های استفاده شده در محیط‌ های صنعتی مانند کارخانه‌ها، در مقایسه با فضاهای باز مانند سطح شهر، از عمر کمتری برخوردار هستند. این ماسک ها باید در مدت‌ زمان کوتاه‌ تری تعویض شوند. چنانچه ماسک شما دچار پار‌گی شده باشد و یا هنگام استفاده از آن تنفس‌تان دچار مشکل می‌گردد، حتما ماسک خود را تعویض کرده و دیگر از آن استفاده ننمایید.

انواع ماسک نانو چند بار مصرف

نوعی از ماسک‌ های نانو نیز وجود دارند که برخلاف بیشتر ماسک‌های نانو، یکبار مصرف نبوده و می‌توانید بیش از چند‌بار از آن‌ها استفاده نمایید. ماسک‌ های کارتریج‌دار که دارای فیلترهای قابل تعویض هستند جزو این دسته از ماسک‌ ها بوده و می‌ توان بیش از یک‌ بار از آن‌ها استفاده نمود. این ماسک‌ها به‌ دو نوع تمام صورت و نیم‌صورت تقسیم شده و مانع از ورود آلودگی‌ های مختلف به بدن مصرف‌کنندگان می‌شوند. ماسک‌های کارتریج‌دار تمام‌صورت علاوه بر دهان و بینی، چشم‌ها را نیز تحت پوشش قرار داده و از ورود آلودگی‌های مختلف شیمیایی به آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

آموزش نحوه‌ی پوشیدن ماسک نانو

نحوه پوشیدن ماسک نانو

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با ماسک نانو وجود داشته و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، چگونگی استفاده از این ماسک و یا به اصطلاح، نحوه‌‌ی پوشیدن ماسک تنفسی نانو است. استفاده‌ ی نادرست از ماسک‌های نانو ضمن وارد آوردن آسیب به این محصولات، سبب مختل شدن کارایی آن‌ها شده و سلامتی شما را با خطر مواجه می‌سازد. مراحل استفاده از ماسک‌های نانو به شرح زیر است:

تمیز بودن دست‌ها:

قبل از این‌که به ماسک خود دست بزنید، حتما دست‌ها را با آب و صابون شستشو داده و از تمیز بودن آن‌ها مطمئن شوید.

اطمینان از سالم بودن ماسک:

بعد از خرید ماسک نانو و قبل از این‌که آن را به صورت خود بزنید، حتما آن را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن ماسک اطمینان حاصل فرمایید.

برداشتن عینک:

افراد عینکی قبل از قرار دادن ماسک بر روی صورت خود حتما باید عینک خود را برداشته و بعد از پوشیدن ماسک و ثابت کردن آن، عینک خود را بزنند.

ثابت کردن ماسک:

در این مرحله دقت کنید که گیره‌ی نگهدارنده‌ی بینی به‌درستی در جای خود قرار گرفته و قسمت پایینی ماسک نیز زیر چانه جای گرفته باشد. اگر ماسک شما از نوع ماسک نانو فیلتردار با کش پشت‌ سری است، ابتدا کش بالایی را پشت سر برده و در قسمت بالای سر قرار دهید. بعد از تنظیم کردن محل کش بالایی، کش پایینی را نیز پشت سرتان برده و در زیر گوش‌هایتان قرار دهید. برخی از ماسک‌ها نیز مانند ماسک سه‌لایه نانو، دارای کش‌های پشت گوشی هستند که باید آن‌ها را کشیده و در پشت گوش‌های خود قرار دهید.

تنظیم کردن گیره‌ی نگهدارنده‌ی بینی:

برای انجام این‌کار، دستگیره‌ی نگهدارنده را از دو طرف فشار داده و به سمت پایین بکشید تا ماسک به‌صورت کامل رو بینی و صورت شما قرار گرفته و هیچ درزی وجود نداشته باشد.

امتحان کردن ماسک و اطمینان از جاگیری مناسب آن روی صورت:

برای انجام این‌کار، دستانتان را روی قسمت خارجی ماسک قرار داده و نفس خود را بیرون دهید. بعد از انجام این‌کار، چنانچه ماسک به درستی روی صورت شما قرار گرفته باشد، هیچ جریان هوایی را روی چشمان خود احساس نخواهید کرد، اما چنانچه مشکلی در قرار‌گیری ماسک وجود داشته باشد، شما بعد از بازدم، جریان هوا را روی چشمان خود حس خواهید نمود. اگر بعد از انجام این آزمایش به این نتیجه رسید که محل قرار گرفتن ماسک صحیح نیست، مراحل ۴ تا ۶ را یکبار دیگر انجام داده و درست بودن محل قرار گرفتن ماسک را امتحان نمایید.

روش اصولی درآوردن ماس

نحوه‌ی درست پوشیدن ماسک تنفسی نانو همانند درآوردن این ماسک به روش اصولی دارای اهمیت بسیار است. در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی ممکن است سلامتی شما و دیگران با خطرات جدی مواجه سازد. نحوه‌ی صحیح برداشتن ماسک نانو به صورت زیر است:

  1. قبل از آن‌که اقدام به برداشتن ماسک از صورت خود نمایید، چنانچه دستکش دارید حتما آن‌ها را در بیاورید. اگر دستان شما آلودگی داشته و تماس آن‌ها با صورتتان ممکن است سبب بروز مشکل شود، ابتدا دست‌های خود را با آب و صابون شسته و سبب به سراغ درآوردن ماسک خود بروید.
  2. بندها و یا کش‌های ماسک خود را با دو دست گرفته و با احتیاط ماسک را از صورت خود جدا نمایید. توجه داشته باشید که قسمت فیلتر ماسک فیلتر دار، آلوده‌ترین قسمت این ماسک بوده و امکان دارد سبب انتقال آلودگی به شما شود.
  3. با توجه به یکبار مصرف بودن بیشتر ماسک‌های تنفسی، بعد از درآوردن این نوع ماسک‌ها، حتما آن‌ها را در داخل سطل زباله‌ی دربسته قرار دهید تا از انتقال آلودگی‌های مختلف به محیط اطراف جلوگیری نمایید.
  4. ماسک‌های تنفسی به دلیل تماس مستقیمی که با آلاینده‌های محیطی دارند، محصولاتی آلوده به‌شمار می‌روند؛ بنابراین بعد از دور انداختن آن‌ها، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، شستشوی دست‌ها با آب و صابون است. با شستن دست‌های خود به مدت ۲۰ ثانیه، آلودگی‌ها و ویروس‌های احتمالی را از بین برده و خطر بروز بیماری برای خود و اطرافیان را از بین خواهید برد.
در آوردن ماسک نانو

چه کسانی نمی‌‌توانند از ماسک نانو استفاده کنند؟

  • از جمله افرادی که نباید بدون مشورت پزشک از ماسک‌ های تنفسی نانو استفاده نمایند، می‌توان به بیماران قلبی اشاره نمود. این بیماران قبل از این‌که اقدام به استفاده از ماسک‌های نانو نمایند، حتما باید با پزشک خود صحبت کرده و از بی‌خطر بودن این کار اطمینان حاصل نمایند.
  • گروه دیگر بیماران مبتلا به آسم یا دیگر بیماری‌ های مزمن تنفسی هستند. استفاده‌ی این افراد از این ماسک‌ها ممکن است تنفس آن‌ها با مشکل مواجه ساخته و خطراتی را برای سلامتی‌شان پدید آورد. بنابراین قبل از استفاده از هرگونه ماسک تنفسی باید حتما با پزشک معالج خود صحبت نمایند.
  • ممنوعیت دیگری که در خصوص استفاده از ماسک فیلتردار وجود دارد، مربوط به استفاده‌ی پزشکان از این نوع ماسک‌ها است. ماسک‌ هایی که دارای سوپاپ هستند مناسب استفاده در محیط‌ های آلوده‌ی بیمارستانی نبوده و ممکن است سبب ورود ویروس‌ها و باکتری ها به بدن این افراد شود.
ممنوعیت استفاده از ماسک نانو

روش تشخیص ماسک‌ اصلی از ماسک‌های تقلبی

از مهم‌ترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان انواع ماسک‌های نانو، خرید ماسک نانو اصل و شناسایی ماسک‌های تقلبی است. متاسفانه به دلیل وجود ماسک‌های تقلبی و شباهت بسیار زیاد به ماسک‌های اصل، کار تشخیص و خرید ماسک نانو اصل کار ساده‌ای نیست.

ماسک‌های تقلبی به هیچ عنوان کارایی ماسک‌های اصل را ندارند و استفاده از آن‌ها شما را با مشکلات جدی و غیر قابل جبرانی مواجه می‌سازد. برخی تصور می‌کنند که قیمت ماسک نانو یک فاکتور قوی و مهم در تشخیص ماسک‌های اصل از تقلبی است. سوء استفاده‌کنندگان با علم به این موضوع، قیمت ماسک تقلبی را نیز مبلغی نزدیک به ماسک‌ اصل تعیین کرده و تشخیص ماسک اصلی از تقلبی را مشکل می‌سازند.

ماسک نانو اصل

مطمئن‌ترین راه خرید ماسک نانو

خرید ماسک نانو

همان‌طور که گفتیم، یکی از مطمئن‌ترین راه‌های خرید ماسک نانو باکیفیت و اصل، تهیه این محصول از مراکز معتبر است. نانوتار پاک به عنوان یک مجموعه‌ معتبر و کارآمد، اقدام به تولید و عرضه‌ی انواع مختلف ماسک‌های نانو نموده و این محصولات را به صورت اینترنتی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. با ورود به قسمت محصولات این سایت، می‌توانید ضمن مشاهده محصولات مختلف و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر، قیمت ماسک و دیگر اطلاعات مورد نیاز خود را نیز به‌دست آورده و نسبت به سفارش محصول مورد نظر اقدام نمایید.

خرید از نانوتارپاک

سفارش ماسک نانو از سایت نانوتار پاک، ضمن فراهم آوردن فرصتی برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه، تهیه یک محصول مرغوب و اصل را ممکن می سازد. در این مقاله به معرفی ماسک‌ نانو و انواع مختلف آن پرداخته و ضمن تشریح دلایل برتری ماسک‌های نانو نسبت به ماسک‌های معمولی، کاربردهای مختلف این محصولات را نیز بیان کردیم. این مطلب به تشریح روش صحیح پوشیدن و برداشتن ماسک‌های نانو و همچنین نحوه‌ی تشخیص ماسک‌های اصل از تقلبی نیز پرداخته است. اطلاعات لازم برای سفارش ماسک نانو به صورتی اینترنتی را در اختیار شما قرار دارد.

خرید ماسک های حرفه ای نانو الیاف فیلتردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *