دانستنی های ماسک N95, کاربردهای ماسک N95, ماسک N95 پزشکی, ماسک تنفسی

ماسک های N95 برای محافظت در برابر عفونت ها و ویروس ها

ماسک های N95 برای محافظت در برابر عفونت ها و ویروس ها

آیا برای جلوگیری از آلرژی ، عفونت و موارد دیگر ، قصد خرید ماسک N95 را دارید؟ در این مطلب هرآنچه که در مورد ماسک های N95 باید بدانید را برای شما آماده کرده ایم.

این روزها خطر عفونت های باکتریایی و ویروسی زیاد است. و خوب است که همیشه برای جلوگیری از بیماری عفونی و واگیردار اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم. اگر می خواهید خود را در برابر کرونا، آنفولانزای خوکی ، سرماخوردگی و سایر عفونت های ویروسی محافظت کنید، پزشک ها توصیه می کنند که هر زمان که از منزل خارج می شوید، از ماسک های N95 به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کنید.

در این مطلب هر آنچه که باید در مورد ماسک های N95 بدانید را به همراه چند گزینه پرطرفدار را برای شما اماده کرده ایم که می توانید آن ها را به صورت آنلاین خریداری کنید.

ماسک N95 چیست؟
ماسک تنفسی N95 به گونه ای طراحی شده است که فیلترهای چند لایه آن بتواند 95% از ذرات گرد و غبار و آلاینده های موجود در هوا را فیلتر کند. ماسک های N95 بر خلاف ماسک های N99 مقاومت تنفسی کمتری دارند. به این معنا که می توانید این ماسک ها را مدت زمان بیشتری بدون احساس تنگی نفس بپوشید. توجه به این نکته مهم است که برخی از این ماسک ها برای استفاده های معمول و روزانه طراحی شده اند و ممکن است که شما را از بخارات مضر شیمیایی ، گازها و… محافظت نکنند. پس هنگام انتخاب ماسک N95 به این نکته توجه داشته باشید که برای چه کاربردی به این ماسک احتیاج دارید.

آیا ماسک N95 را می توان شست یا چند بار مصرف کرد؟
اگرچه بسیاری از ماسک های تنفسی N95 قابلیت چند بار مصرف کردن را دارند اما هر ماسکی در نهایت یک عمر مشخص دارد. (گرچه به طور اصولی ماسک تنفسی یک محصول یک بار مصرف است). هنگامی که ماسک فرسوده شود و یا فیلتر به دلیل آلاینده ها مسدود شود ، دیگر برای محافظت از شما در برابر آلودگی ، مؤثر نخواهد بود.

ماسک تنفسی چقدر در برابر آلودگی موثر است؟
یکی از عوامل مهم در تاثیرگذاری ماسک های تنفسی، نحوه قرار گرفتن ماسک روی صورت شما است. بیشتر ماسک های N95 با یک گیره بینی تولید می شوند که به شما این امکان را می دهد تا ماسک را مطابق با صورت خود تنظیم کنید تا هنگام پوشیدن ماسک، هوای فیلتر نشده از شکاف بین ماسک و صورت وارد فضای ماسک نشود. برای حفظ اثربخشی فیلتر ماسک از تمیز بودن فیلتر اطمینان حاصل کنید.

تفاوت ماسک N95 با ماسک N99 چیست؟
هر دو ماسک N95 و N99 این روزها به دلیل میزان بالای آلودگی در بازار ایران کاملاً محبوب هستند. با این حال ، تفاوت اصلی بین این ماسک ها میزان فیلتراسیون است. ماسک N95 می تواند 95% از گرد و غبار و آلاینده ها را فیلتر کند در حالی که ماسک N99 می تواند 99٪ از آلاینده ها را فیلتر کند. تفاوت عمده دیگر این است که به دلیل مقاومت تنفسی کمتری که ماسک های N95 دارند، نفس کشیدن در این ماسک ها نسبت به ماسک های N99 راحت تر است.

چه موقع ماسک N95 خود را دور بیندازیم؟
معمولاً عمر ماسک N95 روی بسته بندی آن نوشته می شود. شما می توانید ساعت هایی که ماسک را پوشیده اید، محاسبه کنید و براساس آن از ماسک استفاده کنید. برخی از ماسک ها حتی یک نشانگر دارند که هنگامی که رنگ آن تغییر کند، شما میبایست ماسک خود را دور بیندازید. بعضی اوقات، ماسک ها به دلیل سایش و پارگی و استفاده مداوم دچار فرسودگی می شوند که باعث کاهش کارایی آن می شود و دیگر قابل استفاده نیست. اگر بعد از چند بار استفاده، تغییر ظاهری در ماسک خود ندیدید اما در تنفس مشکل داشتید، زمان آن است که ماسک خود را با یک ماسک دیگر تعویض کنید.

در ادامه تعدادی از پرفروش ترین ماسک های تنفسی را برای شما آماده کرده ایم:

پروفروش ترین ماسک های تنفسی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *