اخبار ماسک N95

از کجا ماسک N95 بخریم؟ به صورت آنلاین

ماسک N95 از کجا بخریم

ماسک N95 (که گاهی اوقات به آن ها ماسک P2 یا ماسک تنفسی می گویند) طوری طراحی می شود که اگر به خوبی روی صورت قرار داده شود، ذرات ریز را فیلتر می کند.

[title style=”center” text=”پیشنهاد ما”] [ux_products type=”row” columns=”3″ cat=”772″] [title style=”center” text=”نمی توانید ماسک صورت پیدا کنید؟ از چه جای دیگری می توان خرید کرد؟”]

به دلیل افزایش تقاضا ، ممکن است که نتوانید ماسک های صورت را در بعضی داروخانه ها، فروشگاه ها و مغازه های خرده فروشی پیدا کنید. اما باز هم به داروخانه ها و مغازه های محلی سر بزنید. چرا که بعضی از آن ها ممکن است که هنوز تعدادی ماسک برای فروش داشته باشند.

اگر از راه های دیگر نتوانستید ماسک N95 یا سایر ماسک های تنفسی را بخرید، برای حفظ سلامتی خود به ناچار می توانید از سایر ماسک های تنفسی، ماسک های پارچه ای یا ماسک های جراحی استفاده کنید.

[ux_products type=”row” columns=”3″ cat=”773″] [title style=”center” text=”تفاوت ماسک N95 با ماسک FFP2 و ماسک KN95″]

تفاوت بین این ماسک ها، در کشوری است که استاندارد آن ماسک را صادر کرده است. ماسک های N95 مطابق با استاندارد NIOSH آمریکا هستند. ماسک های KN95 نسخه چینی همان ماسک N95 است. و ماسک های FFP2 همان نسخه از ماسک N95 است که استاندارد آن را کشورهای حوزه اروپا صادر می کنند و همین کشورها عملکرد آن را اندازه گیری می کنند.

اما هر سه ماسک عملکرد مشابهی دارند. آن ها حداقل 95% از ذرات و قطرات بزرگتر از 2.5 میکرون که شامل ویروس ها، گازها و باکتری ها می شود را فیلتر می کنند. در این جا می توان به این نکته اشاره کرد که در بحران شیوع ویروس کرونا ، و با توجه به تقاضای بالا و کمبود ماسک های N95، آمریکا استفاده از ماسک های KN95 را در این کشور مجاز دانست.

بر اساس مطالعاتی که مجموعه نانو تار پاک انجام داده است، هر سه ماسک تقریبا همان سطح از محافظت را دارند.

[table id=16 /]

اگر ماسک N95 موجود نبود آیا می توانم ماسک FFP2 بخرم؟

بله – اما مراقب کلاهبردارها باشید. بیماری کرونا باعث شد که در همه جای دنیا کمبود تجهیزات پزشکی به ویژه ماسک های N95 ایجاد شود. بعضی از فروشندگان با هدف سود بردن از وضعیت موجود اقدام به فروش ماسک های تقلبی، به ویژه ماسک های N95 کرده اند. نانو پاک از برندهایی است که تولید ماسک های تقلبی آن توسط سایر تولیدکننده ها، به سختی انجام می شود.

شما می توانید انواع ماسک های N95 و FFP2 را در بخش ماسک های عمومی مشاهده کنید.

[title style=”center” text=”تفاوت بین ماسک های دارای تاییدیه NISOH و ماسک های دارای تاییدیه FDA چیست؟”]

تفاوت این ماسک های در عملکرد آن ها است. به این صورت که ماسک های N99 عملکرد قوی تری از ماسک های N95 دارند. به طور دقیق تری می توان گفت که ماسک های N99 توانایی فیلتر کردن 99% از ذرات را دارند. در حالی که ماسک های N95 می توانند 95% از ذرات را فیلتر کنند.

این نکته را نیز باید بدانید که برای بعضی از مصرف کننده ها، ممکن است که تنفس از طریق ماسک های N99 کمی مشکل باشد. بنابراین هنگام خرید ماسک N99 به این نکته توجه داشته باشید.

ماسک N99 عملکردی مشابه ماسک FFP3 دارد.

[title style=”center” text=”ماسک N95 چگونه ساخته می شود؟”]

ماسک های N95 از چندین لایه از پارچه های مخصوص ساخته شده اند. در بین این دو، یک لایه فیلتر تنفسی وجود دارد.

دو لایه بیرونی از پارچه ملت بلون ساخته می شوند که ذرات ریز معلق در هوا را فیلتر می کنند. بین این دو لایه، لایه ای از پنبه غیر ملت بلون وجود دارد که رطوبت را جذب می کند. تفاوت ماسک های تنفسی N95 ، FFP1 ، FFP2 و FFP3 با ماسک های جراحی در همین ساختار خاص لایه های ماسک های تنفسی است. این ساختار به مصرف کننده کمک می کند که از ورود ذرات موجود در هوا و مایعات بدن به داخل سیستم تنفسی پیشگیری کنند.

[title style=”center” text=”روش صحیح درآوردن ماسک چیست؟”]

قبل از درآوردن ماسک، ابتدا دستان خود را کاملا بشویید. زمانی که برای درآوردن ماسک آماده بودید، سطح بیرونی ماسک را لمس نکنید – چرا که ممکن است آلوده باشد. در عوض، ماسک را به کمک کش یا بندهای ماسک جدا کنید. به این صورت که ابتدا بند پایینی ماسک را به پشت سر بکشید و سپس همین کار را برای بند بالایی قرار دهید. سپس ماسک را دور بیندازید و دستان خود را بشویید.

[title style=”center” text=”چه نوع ماسکی بخرم؟”]

اطلاعات زیادی در مورد این وجود دارد که چه موقع و کجا باید ماسک بپوشید و چه نوع ماسکی را برای موقعیتهای مختلف لازم دارید. در ادامه یک راهنما برای شما آماده کرده ایم که به شما کمک می کند که بهترین و مناسب ترین ماسک را برای خرید انتخاب کنید.

[table id=17 /]

[title style=”center” text=”سوالات متداول”] [accordion] [accordion-item title=”ایا ماسک هایی که در این صفحه معرفی کرده اید، استاندارد هستند؟”]

بله – این ماسک ها دارای مجوزها و تائیدیه های لازم هستند. نانو پاک که تولید کننده این ماسک ها است، دارای مجوز ها و تائیدیه های روبرو می باشد: تائیدیه آزمایشگاه نلسون آمریکا، مجوز واحد فناوری، گواهی عدم وجود میکروب روی ماسک، تائیدیه SEM، تائیدیه حفاظت فنی و بهداشت کار، مجوز تولید و فروش، گواهی نانو مقیاس و . . . می باشد.

[/accordion-item] [accordion-item title=”آیا ماسک های N95 سایزهای مختلفی دارند؟”]

بله – ماسک های معرفی شده برای خرید ، سایزهای مختلفی دارند. مانند ماسک کودکان ، ماسک بانوان و ماسک بزرگسال

[/accordion-item] [accordion-item title=”چه زمانی باید ماسک N95 را عوض کنم؟”]

اگر آسیب ظاهری روی فیلتر می بینید یا به سختی از طریق ماسک نفس می کشید، می بایست ماسک را عوض کنید. اگر ماسک شما یک بار مصرف است، آن را بلافاصله دور بیندازید.

[/accordion-item] [/accordion]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *