نانوبلاگ

هر آنچه باید قبل از خرید ماسک سه بعدی بدانیم!

خرید ماسک سه بعدی

ماسک تنفسی چیست؟

شواهد بسیاری نشانگر این است که خرید ماسک سه بعدی و استفاده از آن در اماکن عمومی، حتی زمانی که احساس خوبی دارید، می تواند به مهار گسترش بیماری های واگیر دار کمک کند. زیرا افراد می توانند ویروس ها را حتی بدون نشان دادن علائم منتشر کنند. بنابراین می توان گفت دلیل اصلی استفاده از ماسک محافظت از دیگران در برابر خودتان است.

ماسک های تنفسی همچنین می توانند محافظت هایی را در اختیار کاربر قرار دهند. اگرچه بسته به نوع ماسک این محافظت ها متفاوت می باشد. هیچ ماسکی محافظت کامل را ارائه نمی دهد و نباید به عنوان جایگزینی برای فاصله فیزیکی تقریبا دو متری از دیگران، شستن مکرر دست ها و اجتناب از شلوغی در نظر گرفته شود. وقتی ماسک ها را با این اقدامات ترکیب کنید، به شما در پیشگیری از بیماری کمک بسیاری می کند.

جهت خرید ماسک سه بعدی N99 به صفحه ماسک N99 بدون سوپاپ نانو الیاف بزرگسال مراجعه کنید.

ماسک سه بعدی چیست؟

کارشناسان می گویند هنگام انتخاب ماسک، روی پارچه، تناسب و قابلیت تنفس پذیری تمرکز کنید. عملکرد حفاظتی یک ماسک تابعی از آن است که از چه چیزی ساخته شده است و هم اینکه چقدر به صورت شما می چسبد. اما اگر نتوانید به خوبی از طریق آن نفس بکشید، احتمال کمتری وجود دارد که استفاده از آن را ادامه دهید.

از پاسخ به این که ماسک سه بعدی چیست باید بگوییم که ماسک سه بعدی نیز نوعی ماسک‌ تنفسی است که برای ممانعت از انتشار انواع ویروس ها به کار می رود. همچنین از ورود انواع ریزگردهای معلق در هوا به مجاری تنفسی جلوگیری می کند. نوع کاربرد این ماسک ها مانند دیگر ماسک های سه لایه می باشد ولی طراحی و مواد استفاده شده در آن، ماسک سه بعدی را به یکی از پرطرفدارترین مدل های ماسک تبدیل کرده است. در ادامه به مزایای استفاده از ماسک سه بعدی خواهیم پرداخت.

ماسک سه بعدی چیست

انواع ماسک سه بعدی بر اساس تعداد لایه

یکی از مهم ترین دسته بندی های ماسک های سه بعدی بر اساس تعداد لایه های آن ها می‌ باشد. تعداد لایه ها در ماسک های سه بعدی از چهار تا شش لایه هستند که این لایه ها می توانند از جنس ملت بلون، اسپان باند، کربن فعال و نانوالیاف باشند. در هنگام خرید ماسک‌ سه بعدی از شرکت ها و فروشگاه های معتبر می توانید تعداد لایه تشکیل دهنده آن ها را مشاهده و مناسب ترین نمونه را انتخاب کنید.

انواع ماسک سه بعدی بر اساس کارایی

استانداردهای مختلفی درخصوص کارایی ماسک های سه بعدی در بازار وجود دارد. رایج ترین استانداردها دسته بندی ماسک ها بر اساس سه حرف N، P و R است که در بین این ها N پرطرفدار ترین می باشد. ماسک های سه بعدی N95 و N99 از معروف ترین ماسک های این رده می باشد. به بازار عرضه شد. در این ماسک ها از لایه نانوالیاف استفاده شده و بنابراین، بدنه ماسک دارای ضخامت مناسب و کیفیت بالایی است که کار فیلتر ذرات را به خوبی انجام می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماسک نانو می توانید به صفحه ماسک نانو چیست و چه تفاوتی با سایر ماسک ها دارد؟ مراجعه کنید.

مزایای خرید ماسک سه بعدی

طراحی قالب

با شیوع ویروس کرونا، مردم تمام دنیا مجبور شده اند ساعات زیادی را در محل کار یا اماکن عمومی با ماسک بگذرانند. استفاده طولانی مدت از ماسک به خصوص برای افرادی که از عینک طبی یا آفتابی استفاده می کنند بسیار سخت و مشکل ساز است. زیرا در اثر تنفس، بخار موجود در بازدم، زیر شیشه ‌عینک جمع می شود و دید فرد را مختل می کند. اما با خرید ماسک سه بعدی این مشکل رفع می شود، زیرا طراحی سه تکه ای این ماسک تا حد زیادی از جمع شدن بخار در زیر عینک جلوگیری می کند.

این ماسک ها از سه تکه تشکیل می شوند و نحوه طراحی آن ها به گونه ای است که نه تنها حرکت اجزای صورت را آسان‌تر کرده، بلکه ایمنی ماسک را هم ارتقا می دهد. بخش بالایی این ماسک با کمک فیکساتور یا فنر موجود در آن به خوبی بر روی بینی قرار می گیرد و بخش زیرین آن بر روی چانه طوری ثابت می شود که مانع از باز و بسته شدن آسان دهان نشود و عمل دم و بازدم به راحتی صورت پذیرد. در ضمن طراحی این ماسک باعث شده که از بخش زیرین هوایی وارد نشود.

راحتی کاربر

از طرفی صحبت کردن با ماسک گاهی سخت است، زیرا اکثرا ماسک ها خیلی نزدیک به دهان قرار دارند و به آن می چسبند. مخصوصا در صورت به وجود آمدن رطوبت در اثر تنفس، باعث افزایش چسبندگی می گردد. برای افرادی که بخش مهمی از کار آن ها مربوط به تکلم می باشد این موضوع بسیار سخت و طاقت فرسا می شود. اما طراحی ماسک سه بعدی، طوری انجام شده که برای دهان و بینی فضای بیشتری را به وجود می آورد. بنابراین شما راحت تر می توانید دهان خود را تکان بدهید، صحبت کنید و در عین حال چسبندگی ماسک به دهان، شما را آزار ندهد.

کارایی بالا

از مزایای دیگر خرید ماسک سه بعدی می توان افزایش تعداد لایه های استفاده شده در این ماسک اشاره کرد. اغلب ماسک هایی که قدرت فیلتراسیون بالایی دارند از چهار تا شش لایه مختلف تشکیل شده اند. مواد اولیه مرسوم در تشکیل این لایه ها شامل SMS، اسپان باند، ملت بلون، کربن فعال و نانوالیاف می باشند. به همین جهت در کاهش ورود ویروس و میکروب و ریزگردها بسیار خوب عمل می کنند.

کش ماسک

کش‌ این ماسک ها به صورت اولتراسونیک به بدنه ماسک متصل شده اند و بسیار مقاوم هستند. بنابراین شما می توانید خیلی راحت آن ها را کش بیاورید و نگرانی بابت پاره شدنشان نداشته باشید. همچنین انعطاف پذیری زیادی دارند و در عین حال گوش ها را خیلی آزار نمی دهند.

نتیجه گیری

خرید ماسک سه بعدی مقرون به صرفه است و با توجه به مزایای خوبی که دارد، خرید آن به همه افراد، مخصوصا آن هایی که از عینک استفاده می کنند، پیشنهاد می شود. شرکت نانو تار پاک از پیشگامان تولید ماسک های سه بعدی حاوی نانوالیاف می باشد که با استفاده از به روزترین فناوری ها و با کیفیت ترین مواد، بهترین محصولات را در اختیار جامعه قرار می دهد.

منابع:

راهنمای کاربر برای انتخاب ماسک

هر آنچه باید در مورد ماسک صورت بدانید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *