مقالات علمی, منتخب نانوبلاگ, نانوبلاگ

بررسی عملکرد ماسک صنعتی FFP3 در مقابل آلاینده های صنعتی

عملکرد ماسک صنعتی FFP3

چرا ماسک تنفسی FFP3؟

موقعیت های خاصی در صنایع مختلف به خصوص صنعت مراقبت های بهداشتی مانند قرار گرفتن در معرض احتمالی ویروس آنفولانزا و کووید همه گیر در هنگام انجام روش های آزمایشگاهی وجود دارد که در آن پرسنل به طور بالقوه در معرض خطرات ذرات معلق هستند. در چنین مواقعی نیاز به استفاده از محافظ تنفسی با بالاترین سطح فیلتراسیون می باشد. عملکرد ماسک صنعتی FFP3 یکبار مصرف یا نیم صورت قابل استفاده مجدد (P3) در میان سایر ماسک ها بهترین می باشند.

سازمان بهداشت جهانی، اطلاعاتی در دسترس عموم در مورد روش های کنترل همه گیری آنفلوآنزا برای بیمارستان ها و مراکز درمانی تهیه کرده است؛ که در آن به استفاده از ماسک های FFP3 EN149:2001 برای روش های بالینی که آئروسل تولید می‌کنند، توصیه می شود.

برای خرید ماسک FFP3 به صفحه ماسک نانو الیاف کربنی سوپاپ‌دار FFP3 مراجعه کنید.

ماسک FFP3 نانوتارپاک
ماسک FFP3 نانوتارپاک

انواع ماسک های تنفسی با عملکرد ماسک صنعتی FFP3 یا P3

1) ماسک های یکبار مصرف

عملکرد ماسک صنعتی FFP3 که خود بالاترین کلاس ماسک های یکبار مصرف هست، ضریب حفاظتی تعیین شده 20 را ارائه می‌دهد. این ماسک ها به طور گسترده در صنعت مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. ماسک های یکبار مصرف قدرت انتخاب کاربر را بالا برده و همچنین شرایط نگهداری سختی ندارند.

2) ماسک های نیم صورت قابل استفاده مجدد

یک ماسک نیم صورت قابل استفاده مجدد مجهز به فیلترهای P3R، همان سطح حفاظتی که ماسک های یکبار مصرف FFP3 فراهم می‌کنند را ارائه می دهد که این محصول را گزینه ای جذاب برای صنایع مختلف می کند. ماسک های نیم صورت مزایای زیادی نسبت به ماسک های یکبار مصرف سنتی دارد:

کاهش هزینه های محصول

از آنجایی که ماسک های نیم صورت قابلیت استفاده مجدد را دارند و با توجه به عملکرد ماسک صنعتی FFP3، کاربر از یک ماسک به مدت طولانی می تواند استفاده کند. از طرفی می توان از فیلترها و کارتریج هایی که قابلیت استفاده مجدد را دارا می باشند استفاده کرد. در مقایسه با ماسک های یکبار مصرف که پس از هر شیفت کاری یا پس از ویزیت بیماران دور انداخته می شوند. بنابراین کل هزینه های خرید محصول برای ماسک های قابل استفاده مجدد احتمالاً بسیار کمتر خواهد بود.

کاهش هزینه های انبار کردن

با توجه به موارد فوق، حجم انبار کردن و هزینه های مورد نیاز اغلب با انتخاب یک ماسک تنفسی قابل استفاده مجدد بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

عدم نیاز به تست تناسب مکرر

با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، هر کاربر باید نحوه تست و استفاده از ماسک تنفسی را آموزش ببیند. ماسک نیم صورت در اندازه های استاندارد عرضه می شود و دارای یک قالب انعطاف پذیر است که اغلب از جنس سیلیکون می باشد. در نتیجه ماسک این قابلیت را دارد که به طور کامل بر روی اکثر فرم ها و اندازه های صورت قرار بگیرد. این امر زمان و منابع اضافی مربوط به آزمون تناسب مجدد ماسک تنفسی یکبار مصرف را حذف می کند.

ماسک FFP3 نانوتارپاک

جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله معرفی و بررسی انواع ماسک فیلتر دار صنعتی و کاربرد آنها! مراجعه کنید.

بهترین نمونه ماسک های موجود در بازار

عملکرد ماسک صنعتی FFP3، از ماسک های تنفسی یکبار مصرف و کاسه ای گرفته تا ماسک های کارتریج دار نیم صورت و تمام صورت که در بازار موجود است، باعث جلب توجه صنایع مختلف شده است. در ادامه چند نمونه از ماسک های پرفروش جهانی به همراه ویژگی هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

ماسک تنفسی Parcil – به طور کلی بهترین

ماسک تنفسی Parcil برای کسانی که در محیط های ساختمانی یا صنعتی کار می کنند ضروری است. این ماسک دارای فیلترهای زغال فعال دوگانه است که به از بین بردن ذرات معلق در هوا، گرد و غبار سایر بخارات آلی کمک می کند. این ماسک تنفسی مجهز به تکنولوژی گردشی ضد مه بوده و از سیلیکون با کیفیت بالا ساخته شده است. دارای محافظ مقاوم در برابر ضربه برای تمام صورت است. دریچه جریان هوا راحتی و تنفس عالی را فراهم می کند. دیافراگم این ماسک به گونه ای طراحی شده است که برقراری ارتباط با همکاران را آسان کند.

ماسک تنفسی 3M – راحت ترین

برای محافظت در برابر خاک اره و بخارات مضر می توانید از ماسک تنفسی 3M استفاده کنید. این ماسک تنفسی با سیستم های هوا دهی دوگانه خود به شما اجازه می دهد در حین کار در محیط های خطرناک، آزادانه و راحت نفس بکشید. این محصول دارای لبه های نرم و راحت است که یک مهر و موم مطمئن در اطراف دهان و بینی ایجاد می کند و در عین حال به گونه ها فشار نمی آورد.

ماسک تنفسی BAOMAO – با ارزش

ماسک تنفسی BAOMAO برای هرکسی که ماسکی مطمئن و در عین حال راحت می خواهد که محافظت لازم را به آن ها دهد، انتخابی عالی است. این ماسک تنفسی ساخته شده از مواد سیلیکونی درجه یک، دارای دو فیلتر کارتریج است که از گرد و غبار، باکتری ها و سایر آلاینده های موجود در هوا محافظت می کند. همچنین این ماسک تنفسی نیمه صورت دارای عینک ایمنی است که شامل یک لنز ضد مه، مقاوم در برابر پاشش و نشکن است و از چشمان شما در برابر ذرات و قطعات مختلف محافظت می کند.

ماسک تنفسی Ruiqier – ایده آل برای استفاده های سنگین

ماسک تنفسی Ruiqier برای کارهای سنگین طراحی شده است. این محصول که از مواد سیلیکونی درجه غذایی ساخته شده است، دارای سیستم فیلتر دوگانه است که 97 درصد ذرات و آلاینده ها را مسدود می کند، بنابراین شما می توانید به راحتی نفس بکشید. دارای یک دریچه بازدم جریان سرد است که هوای گرم را خارج می کند و تنفس را در مناطقی که تهویه هوا کمتر است، بهبود می بخشد. دریچه مکش آن یک تناسب مطمئن را فراهم می کند و از حرکت ماسک به اطراف جلوگیری می کند.

ماسک تنفسی Bgs13 – موثرترین

اگر می خواهید از خود در برابر دودهای مضر محافظت کنید اما نمی خواهید از ماسک حجیم استفاده کنید، می توانید از ماسک تنفسی Bgs13 استفاده کنید. این ماسک تمام صورت مجهز به یک فیلتر دوگانه کارآمد و سیستم های گردشی است که قرار گرفتن در معرض پاتوژن های مضر و سایر مواد شیمیایی را کاهش می دهد و در عین حال تنفس را بهبود می بخشد.

نتیجه گیری

در حالی که همیشه نمی توان به طور کامل از قرار گرفتن در معرض آلودگی ها در امان بود، عملکرد ماسک صنعتی FFP3 می تواند نجات دهنده واقعی باشد. با استفاده از ماسک تنفسی در حین کار، می توانید از خود در برابر این سموم مضر محافظت کنید و در عین حال توانایی خود را برای تنفس آزاد حفظ کنید.

منابع:

با بهترین ماسک های تنفسی، ایمن نفس بکشید

بهترین ماسک تنفسی برای دود و گرد و غبار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *