نانوبلاگ

5 نمونه از فاکتور های مهم در خرید ماسک – ماسک خود را اشتباه انتخاب نکنید!

فاکتور های مهم در خرید ماسک

با افزایش آلودگی ها و پیدایش بیماری های مختلف، مسئولیت ما نسبت به خود و اطرافیانمان آگاهی از شرایط مقابله و رعایت دستور العمل ها می باشد. پیروی از ضوابط بهداشتی مانند رعایت فاصله، رعایت بهداشت فردی و مخصوصا استفاده از ماسک در انجام این مسئولیت بسیار مهم می باشد. اما چه ماسکی برای ما مناسب است؟ در این مقاله قصد داریم فاکتور های مهم در خرید ماسک را با شما در میان بگذاریم.

برای خرید ماسک تنفسی به صفحه ماسک n99 بدون سوپاپ نانو الیاف بزرگسال مراجعه کنید.

انتخاب ماسک مناسب به عوامل مختلفی چون مواد بکار رفته در ماسک و فعالیتی که انجام می دهید بستگی دارد. بدین معنی که هنگام استفاده از آن هم شما احساس راحتی داشته باشید و هم عملکرد ماسک کاهش پیدا نکند. برای مثال اگر ورزش می کنید به دنبال ماسک هایی با مواد نرم و کشسان مانند اسپاندکس و پلی استر باشید. ماسک هایی که با این مواد ساخته می شوند به دفع عرق در حین فعالیت بدنی شدید کمک می کند.

فاکتور های مهم در خرید ماسک

اگر دنبال ماسکی می گردید که برای شما بهترین باشد، باید این پنج نکته را در نظر بگیرید:

1. بهترین تناسب

آیا ماسک به خوبی روی صورت شما قرار می گیرد؟ ماسک باید روی پل بینی تا زیر چانه شما را بپوشاند و روی گونه هایتان قرار گیرد.

2. از بین بردن رطوبت

پارچه هایی با مواد کشسان نرم، مانند اسپاندکس یا پلی استر، رطوبت را از پوست شما جذب کرده و به خنک تر نگه داشتن صورت شما کمک می کنند.

3. تناسب

ماسک باید در جای خود باقی بماند و به راحتی روی صورت قرار بگیرد. ماسک باید با استفاده از کش یا بند پشت گوش یا پشت سر ثابت شود.

4. قابلیت استفاده مجدد

دقت کنید که تمام ماسک ها قابل شستشو نیستند. ماسکی که قابلیت شست و شو و استفاده مجدد را داشته باشد، بعد از شست و شو بدون آسیب شکل خود را حفظ می کند.

5. قابلیت تنفس

به دنبال پنبه بافته شده چند لایه، مخلوط پنبه پلی استر یا کتان باشید. از ماسک های ساخته شده از پشم گوسفند استفاده نکنید، زیرا بر اساس یک مطالعه که اخیرا انجام شده، پشم گوسفند ممکن است به اندازه سایر پوشش های چند لایه فیلتراسیون نداشته باشد.

اگر هدف از خرید ماسک راحتی در تنفس باشد

برای خرید ماسک با بهترین قابلیت تنفس، به دنبال ماسک هایی باشید که از چندین (حدود دو تا سه) لایه پنبه بافته شده متراکم، مخلوط پنبه-پلی استر یا مواد کتانی ساخته شده اند. توجه داشته باشید که در محیط هایی که مواد آلاینده خطرناک دارند، استفاده از این ماسک ها ممکن است میزان فیلتراسیون مطلوبی نداشته باشد.

فاکتور های مهم در خرید ماسک

همچنین بخوانید: آلودگی صنعتی و 7 علت آن – طبقه بندی ماسک های مناسب صنایع

ماسک هایی که باید از خریدشان اجتناب کنید

برخی از ماسک ها بیشتر از اینکه مفید باشند می توانند آسیب برسانند و باید از آنها پرهیز کرد.

  • از ماسک های ساخته شده از پشم گوسفند استفاده نکنید. پوشیدن ماسک پشمی در واقع تعداد قطرات تنفسی منتشر شده در هوا را افزایش می دهد.
  • گتر های گردنی، به طور کلی نباید به عنوان یک عامل پیشگیری کننده در نظر گرفته شوند، زیرا آن ها از موادی ساخته شد اند که توانایی فیلتراسیون ذرات را ندارند.

فاکتور های مهم در خرید ماسک برای فرزندتان

  • موردی که والدین در مورد انتخاب ماسک برای فرزندشان باید بدانند این است که کودکان زیر 2 سال از زدن ماسک باید خودداری کنند و کسانی که خودشان قادر به برداشتن ماسک نیستند نیز نباید از ماسک استفاده کنند.
  • شاید لازم باشد که طریقه و اهمیت استفاده از ماسک را به کودک خود آموزش دید و در خانه با فواصل زمانی کوتاه شروع کنید. برای کودکان خردسال، راه هایی را در نظر بگیرید که می توانید آن را در بازی بگنجانید، مانند اینکه از آن ها بخواهید به عروسک یا حیوان عروسکی درباره استفاده از ماسک آموزش دهند.
  • اندازه و تناسب برای بچه ها

هنگامی که صحبت از تناسب و اندازه مناسب برای ماسک کودک شما می شود، همان دستورالعمل هایی مشابه برای بزرگسالان باید در نظر گرفته شود: باید روی بینی و زیر چانه بدون فاصله در طرفین قرار گیرد.

شاید بهتر باشد برای پیدا کردن ماسک مناسب، چند مدل مختلف را امتحان کنید. به طور کلی، ماسک های صورت کودکان از سن 3 سالگی تا حدود 10 سالگی و گاهی تا 14 سالگی مناسب است. اما اگر فرزند شما نسبت به سنش صورت بزرگ تری دارد، ممکن است لازم باشد سایز کوچک بزرگسالان را امتحان کنید.

  • ماسک را برای بچه ها سرگرم کننده نگه دارید

اگر کودکان ببینند که شما در استفاده از ماسک احساس ناراحتی می کنید یا ماسک خود را نمی زنید، همان کار را انجام می‌دهند. اگر استفاده از آن را سرگرم کننده جلوه دهید و به آن ها اجازه دهید رنگ ها یا چاپ های سرگرم کننده را انتخاب کنند، می توانید آن ها را به استفاده از ماسک ترغیب کنید.

فاکتور های مهم در خرید ماسک

نتیجه گیری

همه ما می دانیم که ماسک برای محافظت از سلامتی ما بسیار ضروری است. از طرفی در انتخاب ماسک مناسب خود باید خیلی دقت کنید. شما باید فاکتور های مهم در خرید ماسک از جمله راحتی و فیلتراسیون مناسب را در نظر بگیرید. همچنین ماسک خود را از مراکز معتبر خریداری نمایید.

منبع:

پنج نکته که در انتخاب ماسک باید به آن توجه کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *