نانوبلاگ

4 طبقه بندی بهترین ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی

ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی

در برخی موارد، استفاده از ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی و همچنین در برابر ویروس های آنفلوانزای انسانی A و B می تواند مفید باشد. بخصوص ویروس هایی که مسئول بیشتر شیوع های فصلی آنفولانزا هستند. اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) به طور کلی پیشنهاد می کند که فقط کارکنان مراقبت های بهداشتی که در تماس نزدیک با افراد مبتلا به آنفولانزا هستند از ماسک استفاده کنند.

CDC توصیه نمی کند که مردم در مناطق عمومی برای محافظت از خود در برابر آنفولانزا از ماسک استفاده کنند. با این حال، اگر به طور کامل در برابر COVID-19 واکسینه نشده اید یا حتی برای اینکه جانب احتیاط را رعایت کرده باشید، ممکن است لازم باشد اقدامات احتیاطی بیشتری مانند ماسک تنفسی مناسب صورت در مکان های عمومی برای کاهش خطر ابتلا یا انتشار ویروس COVID-19 استفاده کنید.

برای خرید ماسک تنفسی برای جلوگیری از سرماخوردگی به صفحه ماسک سه بعدی بدون سوپاپ N95 مراجعه کنید.

ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی

مواردی که درباره استفاده از ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی باید بدانید

  • اگر آنفولانزا دارید و نیاز به ترک خانه دارید، مانند مراجعه به پزشک، می توانید از ماسک استفاده کنید. این ممکن است به کاهش گسترش عفونت کمک کند. CDC همچنین توصیه می کند در صورت ابتلا به آنفولانزا از تماس با هر شخصی خودداری کنید.
  • افرادی که در محیط های عمومی مانند خوابگاه های دانشجویی، خانه های سالمندان، پادگان های نظامی و… زندگی می کنند، با توجه به اینکه با افراد بیشتری در ارتباط هستند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آنفولانزا قرار دارند.
  • ویروس های آنفولانزای A و B زمانی که فرد مبتلا، سرفه، عطسه یا صحبت می کند، به صورت قطراتی در هوا به حرکت در می آیند و توسط افرادی که در نزدیکی فرد مبتلا قرار دارند، تنفس می شوند. یا ممکن است میکروب ها از طریق یک شی (مانند تلفن یا صفحه کلید کامپیوتر)، با دست زدن به سطح آلوده منتقل شوند.

استفاده از ماسک پزشکی برای آنفولانزا

برای پرسنل مراقبت های بهداشتی که از افراد مبتلا به آنفولانزا مراقبت می کنند، ماسک های نوع پزشکی ممکن است با مسدود کردن قطرات تنفسی حامل میکروب های آنفولانزا و جلوگیری از انتقال میکروب به دهان از طریق تماس دست ها با دهان کمک کنند. با این حال، در بیشتر موارد، بهترین راه برای محافظت در برابر آنفولانزا، پیروی از اقدامات پیشگیرانه مانند شستن مرتب دست ها و دریافت واکسن سالانه آنفولانزا است.

ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی

نکته مهم درباره ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی

استفاده از ماسک صورت در ژاپن به یک امر عادی تبدیل شده است. اما چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی معمولاً توسط فردی که سرماخورده یا آنفولانزا دارد، بیشتر به قصد محافظت از دیگران در برابر خود باید استفاده شود. این موضوع در مورد ماسک هایی که توسط دندان پزشکان و جراحان استفاده می شود نیز صدق می کند، که برای جلوگیری از انتشار میکروب های احتمالی توسط کاربر به بیمار طراحی شده اند.

با این حال، با ایجاد یک مانع، ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی در محافظت از کاربر در برابر ویروس های موجود در هوا نیز موثر هستند. ماسک ها احتمالاً با مرطوب نگه داشتن غشا های مخاطی در بینی و گلو، با دفع میکروب ها از مجاری تنفسی ما محافظت بیشتری می کنند و همچنین نشان داده شده است که از مبتلایان به تب یونجه در برابر گرده نیز محافظت می کنند.

همانطور که آمار حساسیت های فصلی خیلی زیاد است، بخصوص در فصل پاییز کارشناسان درباره یک «بیماری سه‌گانه» بالقوه شامل کووید-19، آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) هشدار می دهند.

عفونت های انواع جدید «اسکرابل» در حال افزایش است، بستری شدن در بیمارستان از RSV با سرعت وحشتناکی افزایش می یابد و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها هشدار می دهند که فعالیت آنفولانزای فصلی بیشتر از آن چیزی که پیش بینی میشد افزایش یافته است.

دکتر سلین گاندر، متخصص بیماری های عفونی و اپیدمیولوژیست در یک مصاحبه می گوید: «استفاده از ماسک با کیفیت بالا وقتی در مکان های عمومی هستید، مطمئناً خطر ابتلا به بیماری را برای شما کاهش می دهد.

بیل تاوبنر، رئیس شرکت ماسک های Bona Fide، می گوید: نوع ماسکی که استفاده می کنید و نحوه پوشیدن آن نیز مهم است و می تواند در این مورد که تا چه اندازه در برابر ویروس هایی که در حال انتشار هستند محافظت می شوید، تعیین کننده باشد.

همچنین بخوانید: سرماخوردگی زیاد نشانه چیست؟ – 6 عامل در بروز سرماخوردگی های مکرر

بهترین ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی

CDC ماسک های محافظ صورت را به ترتیب زیر رتبه بندی می کند:

1. بالاترین سطح حفاظت

ماسک N95 و سایر ماسک های مورد تایید موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی

2. حفاظت عالی

ماسک های KN95 و ماسک های پزشکی یکبار مصرف استاندارد

3. حفاظت مناسب

منسوجات ریز بافت چند لایه ای

4. حداقل محافظت

محصولات پارچه ای با بافت آزاد و معمولی

مشابه CDC، Taubner نیز ماسک های N95 و KN95 را به ویژه در محیط های پرخطر مانند بیمارستان ها یا حمل و نقل عمومی توصیه می کند.

حتما می دانید که ماسک های KN95 و N95 دارای راندمان فیلتر ذرات 95 درصد یا بالاتر هستند. اما مهم است که در نظر داشته باشید، بسته به جایی که ماسک های KN95 و N95 خود را خریداری می کنید، ممکن است کمتر از آنچه فکر می کنید محافظت دریافت کنید. آزمایش های مختلف نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق ماسک های KN95 حتی به هیچ یک از این استاندارد ها دست پیدا نمی کنند.

نتیجه گیری

به طور کلی، بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا، انجام اقدامات احتیاطی مانند واکسن زدن، شستن مرتب دست ها و دوری از افراد بیمار است. با این حال برای اطمینان بیشتر نیز می توان از ماسک برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کرد.

منبع:

کووید، آنفولانزا، RSV و بهترین ماسک ها برای محافظت در برابر این بیماری ها

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *