منتخب نانوبلاگ, نانوبلاگ

ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای چه ویژگی هایی دارد؟

ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای

ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای چیست؟

ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای یکی از انواع ماسک های تنفسی است که جهت مصارف صنعتی طراحی شده است. طراحی این ماسک بر اساس استاندارد BS EN 149:2001 + A1:2009 می باشد. انواع ماسک های تنفسی FFP3 ابزاری برای پوشانیدن دهان و بینی هستند که از ورود ذرات مضر و آلوده به مجاری تنفسی جلوگیری می کنند.

جهت خرید این ماسک می توانید به صفحه ماسک کربن اکتیو کاسه‌ای FFP3 مراجعه کنید.

دو قابلیت مهم ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای

1.ساختار قالب

این ماسک فضای بیشتری روی صورت فرد ایجاد می‌ کند. تنفس در ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای به واسطه مقاومت تنفسی کم به مراتب راحت‌تر از سایر ماسک‌ ها است و باعث افزایش راحتی کاربر می شود. کاور پلاستیکی از پیش ساخته شده و الاستیک، تناسب و تطابق بهتری با انواع چهره ها پیدا می کند. از طرفی از افتادگی یا تغییر شکل در حین استفاده جلوگیری می کند و از لایه های داخلی محافظت می کند.

شکل قالب به گونه ای طراحی شده که مانعی برای میدان دید کاربر نداشته باشد؛ همچنین سازگاری مناسب هنگام استفاده همزمان از عینک را ارائه می دهد. رنگ کاور پلاستیکی به گونه ای انتخاب شده است که برای سهولت شناسایی در محیط کار مناسب باشد.

2.جذب بو و گازها

ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای علاوه بر اینکه راندمان فیلتراسیون مطابق با ماسک های FFP3، تا 99 درصد ذرات بالای 300 نانومتر را دارا می باشد، وجود یک لایه کربن اکتیو در آن بوهای زننده و گازهای محیطی مضر را جذب می کند.

اجزای ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای

این ماسک با بهترین متریال و با رعایت تمامی استانداردها تولید می شود. دوخت بدنه این ماسک اولتراسونیک بوده و لایه ها از این طریق به هم متصل می شوند تا استحکام کافی را داشته باشند. طراحی منحصربفرد، این ماسک را برای استفاده در صنایع دارای آلاینده های گازی و بخارات شیمیایی ایده آل می کند. اجزای این ماسک عبارتند از:

1.بند پشت سر

بند یا کش پشت سر، نرم و مرتجع بوده و به کاربر در هنگام پوشیدن احساس راحتی می دهد.

2.اتصال بند به ماسک

تنظیم دقیق توزیع تنش روی سر را امکان پذیر می کند. بندِ سرِ قابل تنظیم به شما این امکان می دهد تا علاوه بر احساس راحتی به هنگام استفاده، خیالتان از پوشانیدن کامل دهان و بینی راحت باشد.

3.لایه منسوج بی بافت حجیم

لایه داخلی ماسک از یک لایه منسوج نبافته حجیم نرم و سازگار با پوست پوشیده شده است.

4.فیلتر با کارایی بالا

این لایه عملکرد بسیار خوب و ماندگاری بالایی دارد. این فیلتر قابل تعویض می باشد و پس تمام شدن طول عمر آن می توان فیلتر جدید را جایگزین کرد.

فیلتر ماسک FFP3 کاسه ای

5.کاور پلاستیکی

کاور پلاستیکی ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای به گونه ای طراحی شده است که با هر فرم صورتی تطبیق پیدا کند. با تغییر فرم صورت سازگار می باشد و در حین استفاده از صورت جدا نمی شود.

6.لایه کربن اکتیو

لایه محافظتی جهت جلوگیری از عبور گازها و بوهای مختلف.

7.فوم نرم بینی

یک تکه فوم داخل قالب بینی قرار دارد که جهت راحتی کاربر تعبیه شده است. با توجه به اینکه خود فوم به صورت کامل نواحی اطراف بینی را می پوشاند، دیگر نیازی به استفاده از گیره بینی و تنظیم آن وجود ندارد.

8.سوپاپ

داخل سوپاپ ماسک یک غشای فوق سبک است که مقاومت تنفسی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. از طرفی تجمع گرما را کاهش می دهد و حس راحتی به کاربر می دهد. به علاوه سوپاپ قابل تعویض می باشد. طراحی آن به نحوی است که برای تعویض آن می توانید با چرخاندن و باز کردن، از ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای جدا کنید و سوپاپ جدید را جایگزین کنید.

فوم بینی و سوپاپ قابل تعویض
فوم بینی و سوپاپ قابل تعویض

همچنین بخوانید: ماسک ضد گرد و غبار ffp3 – انواع ماسک ضد گرد و غبار را بشناسیم!

مزایای ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای

  • فیلتر قابل تعویض
  • مقاومت تنفسی ناچیز
  • سایز استاندارد
  • حس پوششی بهتر و استفاده آسان
  • بند سر کاملا قابل تنظیم
  • پوشانیدن کامل صورت برای عملکرد بهتر و راحتی

استفاده صحیح از ماسک

  • ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای را از قسمت فوم بینی در دست بگیرید. اجازه دهید بند آن آزادانه آویزان شود.
  • ماسک را زیر چانه قرار دهید تا دهان و بینی را بپوشاند.
  • بند کشی را روی سر بکشید و پشت سر قرار دهید. از گیره های بند برای تنظیم (نه خیلی شل نه خیلی سفت) استفاده کنید تا ماسک به طور کامل روی صورت قرار بگیرد.
  • فوم نرم بینی را به نحوی روی بینی قرار دهید که به خوبی اطراف بینی منطبق شود.
  • برای اطمینان از چسبیدن کامل ماسک به صورت، هر دو دست خود را روی ماسک فشار دهید و بازدم کنید. اگر هوا در اطراف بینی یا لبه ها نشت کرد، بند را برای تناسب بهتر سفت تر کنید. این کار را تا زمانی که ماسک به طور کامل روی صورت بچسبد تکرار کنید.

نکاتی که هنگام استفاده از ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای باید در نظر گرفت

رعایت دستورالعمل ها

رعایت نکردن تمام دستورالعمل ها و محدودیت های استفاده از این محصول، یا عدم دستیابی به تناسب مناسب، ممکن است منجر به آسیب به سلامتی یا مرگ شما شود یا سطح حفاظتی مورد انتظار را فراهم نکند.

میزان اکسیژن محیط

این محصول اکسیژن رسانی نمی کند. بنابراین فقط در محیط هایی با تهویه مناسب و حاوی اکسیژن کافی استفاده کنید. هنگامی که غلظت اکسیژن کمتر از 19.5٪ است از ماسک تنفسی استفاده نکنید.

غلظت آلاینده ها

زمانی که غلظت آلاینده ها بیش از اندازه زیاد باشد، از آن استفاده نکنید. از این محصول در فضای انفجاری استفاده نکنید.

حالت های مختلف صورت

موهای صورت، ریش و حالت های خاص صورت ممکن است اثربخشی این ماسک تنفسی را کاهش دهد.

غیرقابل استفاده مجدد

“NR” به معنای غیرقابل استفاده مجدد است، این ماسک نباید برای بیش از یک شیفت استفاده شود. مدت زمانی که می توان از این ماسک تنفسی استفاده کرد به آلاینده های موجود بستگی دارد اما نباید از یک شیفت تجاوز کند. اگر تنفس دشوار شد باید هرچه سریع تر ماسک تنفسی تعویض شود.

تغییر شکل ماسک

ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای را باید پس از استفاده یا زمانی که به هر طریقی آسیب دیده یا تغییر شکل داده است دور انداخته یا قطعات آن تعویض شود. زیرا در صورت تغییر شکل دادن ممکن است عملکرد موثر خود را از دست بدهد.

شرایط نگهداری

ماسک ها باید در شرایطی که توسط تولید کننده پیشنهاد می شود و در کاور خود نگهداری و جابجا شوند.

نتیجه گیری

ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای یکی از انواع ماسک های تنفسی است که در صنایع دارای آلاینده های گازی و بخارات شیمیایی استفاده می شود. این ماسک علاوه بر فیلتر ذرات مختلف، استفاده از آن را برای کارهای سخت فیزیکی ایده آل می کند.

منابع:

ماسک جوشکاری FFP3 اکتیو کربن سوپاپ دار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *