نانوبلاگ

ماسک N99 برای آلودگی هوا و کرونا بهترین انتخاب است

ماسک N99 برای آلودگی هوا

ماسک مناسب برای انواع آلودگی ها

میزان مرگ و میر از طریق آلودگی هوا رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است. از این رو شناخت و انتخاب ماسک مناسب جهت مقابله با این معضل اهمیت ویژه ای دارد. نوع آلاینده، نوع و کیفیت ماسک، تاثیر مستقیمی بر کیفیت هوای تنفس‌شده دارد. در واقع ماسک N99 برای آلودگی هوا با توجه به شرایط مورد استفاده، طراحی و تولید می شوند.

تا به امروز ماسک N99 برای آلودگی هوا و ویروس هایی مانند کووید به عنوان ابزار بسیار مؤثری شناخته شده است. اثربخشی و راحتی ماسک بسته به نوع ماسک می تواند بسیار متفاوت باشد. هنگامی که بحث در مورد آلودگی هوا مطرح می شود، اغلب اصطلاح 2.5 PM را می شنوید. این عبارت به ذرات ریز با قطر کمتر از 2.5 میکرون اشاره دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که 2.5 PM موجود در هوا برای سلامتی ما بسیار مضر است.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا ماسک N99 برای آلودگی هوا بهترین گزینه می باشد و از شما در برابر آلاینده ها، ریزگردهای معلق در هوا و بیماری کرونا محافظت می کند.

جهت مشاهده مشخصات و خریداری ماسک N99 می توانید به صفحه ماسک N99 بدون سوپاپ نانو الیاف بزرگسال مراجعه کنید.

چرا ماسک N99 را انتخاب کنیم؟

تا چند وقت پیش ماسک های تنفسی مانند ماسک های N95 به عنوان مناسب ترین گزینه موجود جهت محافظت در برابر COVID-19 بود. اما تحقیقات اخیر نشان داده است که میزان فیلتراسیون ماسک N95 به اندازه ای نیست که به طور کامل مانع از ورود آلاینده ها یا میکرو اورگانیسم ها به بدن شود. ماسکی که در حال حاضر پزشکان آن را برای مقابله با آلودگی هوا توصیه می کنند، ماسک N99 است. بنابراین جوامع و صنایع در صدد تولید ماسک با راندمان تقریبا صد در صدی یا همان ماسک N99 برای آلودگی هوا و دیگر عوامل برآمد.

تحقیقات نشان داده که ماسک های N99 ذرات بیشتری را نسبت به ماسک های N95 یا ماسک های جراحی فیلتر می کنند. همانطور که گفته شد، CDC نیز این نوع ماماسک را به عنوان بهترین گزینه در برابر COVID-19 توصیه می کند.

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماسک N99 می توانید به صفحه همه چیز درباره ماسک N99 مراجعه کنید.

مکانیزم فیلتراسیون ماسک N99 برای آلودگی هوا

جای تعجب نیست که این ماسک بالاترین درجه حفاظت را در برابر تمام اندازه های ذرات ارائه می کند، علت آن هم عمدتاً بخاطر ترکیب فیلتراسیون مکانیکی و الکترواستاتیکی می باشد که توسط آن بارهای الکتریکی ساکن در میکروالیاف و نانوالیاف پلی‌پروپیلن ماسک، ذرات زیر میکرونی را جذب و به دام می اندازند. (پنبه و الیاف مصنوعی شارژ نشده فقط با مسدود کردن مکانیکی ذرات فیلتر می کنند).

مدل سازی محققان نشان می دهد که این ماسک تنفسی، خطر ورود مواد مضر به بدن افراد را تا 14 برابر کاهش می دهد.

معیارهای انتخاب ماسک N99

برای اینکه مناسب ترین ماسک برای آلودگی هوا و سویه های جدید ویروس کرونا را انتخاب کنیم، فاکتورهای زیر را باید در نظر گرفت:

1.کیفیت

جهت اطمینان از کیفیت، ماسک خود را به صورت مستقیم از شرکت های تولید کننده یا فروشگاه های معتبر تهیه کنید. همچنین باید دقت کنید که مجوزهای لازم، از جمله مجوز سازمان غذا و دارو را دارا باشد.

2.متناسب بودن

ماسکی که خریداری می کنید باید بینی، دهان و چانه شما را به طور کامل و بدون درز و شکاف بپوشاند. دقت به سایز و فرم ماسک طراحی شده اهمیت بسیاری دارد.

3.راحتی

ماسکی را باید انتخاب کنید که به اندازه کافی قابل تنفس باشد. به نحوی که برای استفاده در تمام روز احساس ناراحتی نداشته باشید. استفاده از مواد مرغوب در لایه های ماسک و بند و کش نه تنها ماسک را به خوبی بر روی صورت شما نگه خواهد داشت، بلکه تحریک پوست و افت فشار به هنگام تنفس را به حداقل می رساند و احساس راحتی را برای شما به ارمغان می آورد.

4.اثربخشی

ماسک N99 برای آلودگی هوا حداقل 99 درصد از ذرات معلق در هوا را فیلتر می کند.

اثبات ادعای جلوگیری ماسک n99 از انتشار COVID-19

مطالعات مختلفی نشان می دهد که اجرای اجباری پوشیدن ماسک، انتقال COVID-19 را در چندین شهر سریعتر از هر اقدام دیگری کاهش می دهد. همچنین ثابت شده است که چگونه انتقال ویروس SARS-CoV-2 از طریق هوا به طور چشمگیری در هنگام استفاده از این ماسک برای آلودگی هوا کاهش می یابد.

مطمئناً موفقیت چین در کنترل شیوع ویروس کرونا با اقدامات سختگیرانه از جمله پوشیدن اجباری ماسک گواه این است که ماسک‌های صورت بخش مهمی از راه‌حل این بیماری همه‌گیر هستند.

در یک پژوهش مطالعه ای بر روی کارایی فیلتراسیون طیف وسیعی از پوشش های صورت – ماسک های پنبه ای، ماسک های الیاف مصنوعی، ماسک های جراحی و ماسک های تنفسی را در طیف وسیعی از اندازه های ذرات انجام دادند. تمرکز آن ها بر آلودگی ناشی از آتش سوزی بود که خطر سلامتی آن از غلظت بالای ذرات ریز ناشی از آتش سوزی حاصل می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات با قطر کمتر از 2.5 میکرومتر، به اندازه یک باکتری، خطرات آسم، عفونت های تنفسی و بیماری انسدادی مزمن ریه را به همراه دارد.

در شکل زیر نتیجه حاصل از این پژوهش مشخص شده است که ماسک های مختلف چگونه اندازه های مختلف ذرات را فیلتر می کنند.

میزان فیلتراسیون انواع ماسک ها
میزان فیلتراسیون انواع ماسک ها

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم درباره اهمیت ماسک N99 برای محیط هایی که هوای آلوده دارند صحبت کنیم. فیلتراسیون 99 درصدی این ماسک تنفسی، مورد استقبال افراد و نهادهایی که به سلامتی خود و اطرافیان خود اهمیت زیادی می دهند، گشته است. مجموعه نانوتارپاک به عنوان پیشرو در عرصه تولید ماسک های تنفسی صنعتی و عمومی، با علم بر این مهم، اقدام به تولید ماسک های N99 با بهترین کیفیت را کرده تا ایمنی و سلامتی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

منابع:

بهترین ماسک ها برای ویروس ها و آلودگی هوا

اثربخشی ماسک های صورت در برابر آلودگی شدید هوا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *