نانوبلاگ

همه چیز درباره کش ماسک های تنفسی

کش پشت گوش ماسک های تنفسی

طی یک دهه اخیر تولید ماسک های تنفسی در مقیاس بزرگ در پاسخ به موارد اضطراری بهداشت عمومی، مانند شیوع آنفولانزای پرندگان (H5N1) در سال 2006 آغاز شده است. شرکت های مختلف در رقابت با هم در صدد تولید محصول با کیفیت برآمده اند. یکی از معیار های کیفیت، کش پشت گوش ماسک های تنفسی می باشد.

برای خرید ماسک تنفسی به صفحه ماسک نیم صورت دو فیلتر ELIPS سایز S/M مراجعه کنید.

همچنین ذخیره سازی، بخشی جدایی ناپذیر از آماده سازی برای شرایط اضطراری بهداشت عمومی آینده باقی خواهد ماند؛ اما برای اطمینان از اینکه سلامت عمومی به اندازه کافی محافظت می شود، بهبود هایی در برنامه ریزی و اجرای انبار ها مورد نیاز است. دانستن اینکه کدام منابع را می توان با خیال راحت ذخیره کرد و اینکه شرایط ذخیره سازی که می تواند طول عمر محصول و صرفه اقتصادی نگهداری در انبار را بهبود بخشد، حیاتی است. یکی از روش ها انجام تجزیه و تحلیل عملکرد محصول و تعیین موادی است که به احتمال زیاد تخریب می شوند و بر عملکرد محصول تأثیر می گذارند.

کش پشت گوش ماسک های تنفسی

چرا تست تناسب اهمیت زیادی دارد؟

جمعیت افرادی که به محافظت تنفسی نیاز دارند طیف گسترده ای از اندازه ها و شکل های صورت را در بر می گیرد، بنابراین اشکال و اندازه های مختلفی از ماسک ها برای ایجاد تناسب مناسب و محافظت در دسترس هستند. تطابق ضعیف بین صورت و دستگاه تنفسی می تواند باعث نشت بیش از حد هوای فیلتر نشده به فضای تنفس شود که کش پشت گوش ماسک های تنفسی تا حدی می تواند این مشکل را حل کند. برای اطمینان از اینکه یک ماسک تنفسی انتخاب شده محافظت مناسبی را ارائه می دهد، آزمایش تناسب سالانه برای استفاده از ماسک تنفسی در محیط های کاری تحت پوشش اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) مورد نیاز است.

آزمایش تناسب برای بررسی فاکتور های حفاظتی محیط کار ضروری می باشد. تست تناسب باید روی همان مدل و اندازه ماسک تنفسی انجام شود. اگر کهنه شدن کش پشت گوش ماسک های تنفسی موجود در انبار ها به طور قابل توجهی بر خواص کششی تأثیر بگذارد، تناسب در افراد آزمایش شده ممکن است به خطر بیفتد. برای اتکا به ماسک های تنفسی در طول یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، بررسی این موضوع مهم است که کش پشت گوش ماسک های تنفسی در زمان انبار شدن، خواص خود را از دست نداده باشند.

فعالیت های کاری ضروری و متداول، از جمله حرکات سر و بدن و صحبت کردن، می تواند بر مهر و موم ماسک تنفسی تأثیرگذار باشد. تست تناسب استاندارد که در مقررات حفاظت تنفسی OSHA تعریف شده است، شامل حرکاتی است که ممکن است مهر و موم صورت را مختل کند و توانایی ماسک ها را برای تأثیرگذاری آزمایش می کند.

جنس و خواص کش پشت گوش ماسک های تنفسی

الاستومر ها می توانند به طور برگشت پذیر به چندین برابر طول اولیه تحت نیروی وارده تغییر شکل دهند، اما پس از برداشتن نیرو، تقریباً به طول اولیه خود باز می گردند، و آن ها را برای استفاده به عنوان کش پشت گوش ماسک های تنفسی مناسب می سازد. اساس خواص الاستیک الاستومر ها اساساً با سایر مواد الاستیک متفاوت است. در حالی که، برای مثال، فنر های فلزی با ذخیره برگشت پذیر انرژی در فعل و انفعالات اتمی عمل می کنند، الاستومر ها برای نیروی ترمیم کننده خود به تغییرات آنتروپی محلی وابسته هستند.

دیدگاه ساده شده زیربنای همه مدل های رایج کشش لاستیک این است که معیار مهم تعداد پیکربندی هایی است که شبکه الاستومری می تواند تکرار کند. بخش های طولانی پلیمر انعطاف پذیر باید بتواند ناحیه محلی را از طریق حرکات حرارتی اتم های تشکیل دهنده آن کشف کند. این را می توان به جنبه مرتبط با پیری در الاستومر ها مرتبط کرد. از طرفی نیاز به بلوک های پلیمری خطی نسبتاً طولانی، پاسخ الاستیک را نسبت به تغییرات نسبتاً کوچک حساس می کند. هر دوی این عوامل می توانند بر سرعت تخریب الاستومر ها تأثیر بگذارند و خواص الاستیک کش پشت گوش ماسک های تنفسی را تغییر دهند.

اصطلاح درهم تنیدگی تا مراحل پایانی تخریب تحت تأثیر پیری قرار نمی گیرد. اکثر مدل های الاستومری عبارت اتصال عرضی مستقیم را به عنوان تابعی خطی از تعداد پیوند های عرضی بیش از مقدار مورد نیاز برای اتصال شبکه خالی در نظر می گیرند.

کش پشت گوش ماسک های تنفسی

دسته بندی کش پشت گوش ماسک های تنفسی

کش پشت گوش ماسک های تنفسی را می توان به انواع ترموپلاستیک تقسیم کرد که در آن شبکه الاستومری به جدا سازی فاز وابسته به دما متکی است و ترموست که در آن شبکه الاستومری به طور کامل با پیوند های شیمیایی متصل است. اتصالاتی که بخش های انعطاف پذیر را به هم متصل می کنند به عنوان پیوند های عرضی شناخته می شوند که می توانند شیمیایی یا برای ترموپلاستیک ها یک بلوک پلیمری باشند که به صورت فازی از بخش های پلیمری الاستیک جدا می شوند.

انواع ترموپلاستیک

ترموپلاستیک ها به این دلیل نامیده می شوند که اگر تحت شرایط مناسب گرم شوند، دو نوع پلیمر با هم مخلوط می شوند و اتصال متقابل موثر را از بین می برند. در حالی که ترموپلاستیک ها ممکن است شکل شبکه اصلی خود را بدون تأثیر بر شیمی مولکول های اجزاء تغییر دهند.

انواع ترموست

ترموست ها از طریق بریدگی یا ایجاد پیوند های شیمیایی تخریب می شوند. به عنوان مثال کش پشت گوش ماسک های تنفسی متشکل از پلی ایزوپرن، یک الاستومر گرما سخت است که جزء اصلی لاستیک طبیعی است.

اندازه و اتصال شبکه های پلیمری باعث کاهش تعادل ترمودینامیکی الاستومر ها می شود. کش پشت گوش ماسک های تنفسی هنگامی که تحت تنش قرار می گیرد، بعد از گذشت مدتی توان الاستیکی خود را به طور قابل توجهی از دست می دهد. در حالی که پیوند های متقابل (شیمیایی یا فیزیکی) از فروپاشی کامل تنش جلوگیری می کنند؛ تنش می تواند به طور مجانبی به مقدار متعادل در طول دوره ای نزدیک شود که می تواند از چند ثانیه تا چند روز یا بیشتر متغیر باشد.

خواص کششی الاستومر های گرما سخت می تواند تحت تأثیر شکست و تشکیل پیوند های شیمیایی قرار گیرد. ایجاد پیوند های شیمیایی جدید متقابل باعث افزایش مدول می شود، یعنی مواد را سفت تر می کند، در حالی که شکستن پیوند ها اثر معکوس دارد و الاستومر را نرم می کند. پلیمر های موجود برای استفاده در محصولات تجاری معمولاً دارای طیف گسترده ای از افزودنی ها برای بهبود پایداری مواد، همچنین برای بهبود رنگ، سهولت پردازش و سایر عوامل هستند.

علاوه بر این، ماده پخت اضافی ممکن است پس از تشکیل محصول در یک الاستومر باقی بماند. افزودنی ها، از طریق طراحی یا به طور تصادفی، بر سرعت تغییرات شیمیایی در الاستومر ها تأثیر می گذارند و مقایسه بین الاستومر ها از منابع مختلف را پیچیده می کنند.

جایگرین های کش پشت گوش ماسک های تنفسی

در زیر پنج محصول وجود دارد که پوشیدن ماسک صورت را در مواقعی که طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ضروری است، کمی راحت تر می کنند:

1.گیره کش پشت گوش ماسک های تنفسی

محافظ های پلاستیکی یکی از محبوب ترین راه ها برای جلوگیری از تحریک پشت گوش است. به سادگی می توانید کش های الاستیک ماسک را به جای گوش های خود دور گیره بپیچید تا فورا فشار را کاهش دهید. این گیره دو طرفه دارای چهار سطح قلاب است تا اندازه های مختلف سر را در نظر بگیرد و در عین حال اطمینان حاصل شود که ماسک شما به درستی صورت شما را در آغوش می گیرد. این ابزار بازخورد های تحسین برانگیزی را از خریداران دریافت کرد که گفتند پوشیدن ماسک را راحت تر می کند.

2.هدبند با دکمه

دکمه هایی که به صورت استراتژیک در دو طرف این هدبند قرار گرفته اند، به جای قلاب کش پشت گوش ماسک های تنفسی استفاده می شوند. این محصول با ترکیبی از لایکرا و پنبه کشسان ساخته شده است که سر را بدون فشار اضافی در آغوش می گیرد و آن را به انتخابی مناسب برای پوشیدن در تمام روز تبدیل می کند. از طرفی می توان از آن به عنوان محافظ گوش استفاده کرد؛ همچنین قابل شستشو با ماشین لباسشویی است و در رنگ های مختلف موجود است.

3.ماسک صورت مشابه کلاه بیسبال

هنگام استفاده از این کلاه بیسبال، عملاً فراموش خواهید کرد که ماسک زده اید. دارای دکمه هایی در دو طرف سر برای نگه داشتن ماسک در جای خود و اطراف گوش ها است. کلاه یونیسکس که در رنگ های مختلف موجود است، همچنین دارای یک تنظیم کننده کشویی فلزی در پشت برای اطمینان از تناسب کامل است (ماسک به صورت جداگانه فروخته می شود).

4.کلاهک دکمه دار

این کلاهک های اسکراب ارتقا یافته به لطف دکمه های دوخته شده در دو طرف کلاه مورد علاقه کارکنان مراقبت های بهداشتی در Etsy است. در انواع پارچه ها موجود است، آن ها دارای گره های قابل تنظیم در پشت سر هستند تا اطمینان حاصل شود که کلاه به طور ایمن قرار می گیرد. بعلاوه، آن ها یک راه عالی برای محافظت از مو های شما در برابر کشیده شدن یا پریدن هنگام استفاده هستند.

5.ماسک غیر الاستیک

یکی دیگر از راه های هوشمندانه برای جلوگیری از تحریک گوش، اجتناب از حلقه های الاستیک گوش است. این دو دسته از بند برای اطمینان از تناسب نزدیک، بدون ساییده شدن چیزی به گوش شما دارند. همچنین دارای سیم دماغه و یک محفظه فیلتر هستند.

همچنین بخوانید: معرفی و بررسی انواع ماسک فیلتر دار صنعتی و کاربرد آنها!

مشخصات انواع کش پشت گوش ماسک های تنفسی

کش پشت گوش 4 میلی متر – سفید

بند الاستیک برای ساخت و دوخت کش پشت گوش ماسک های تنفسی، نرم، منعطف و مرتجع باعث دوخت آسان و راحتی در هنگام پوشیدن می شود. کشش بهینه و مناسب راحتی و احساس خوبی را برای کاربر به ارمغان می آورد. جنس این کش اغلب پلی استر و لاتکس می باشد و حداکثر دمای شستشوی آن در حدود 100 درجه سانتیگراد است.

نتیجه گیری

اطلاعات این مقاله تا زمان انتشار دقیق است. با این حال، از آنجایی که سویه های جدید COVID-19 همچنان در حال تکامل است، ممکن است برخی از داده ها از زمان انتشار تغییر کرده باشند. در حالی که سازمان بهداشت جهانی تلاش می کند تا اطلاعات را تا حد امکان به روز نگه دارد، بهتر است خوانندگان با مراجعه به سایت های CDC، WHO و بخش بهداشت عمومی محلی خود به عنوان منابع، از اخبار و توصیه های مربوطه مطلع شوند.

استفاده از ماسک محافظ صورت برای مدت طولانی می تواند به پوست لطیف پشت گوش شما آسیب برساند. در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی که بیشترین افراد استفاده کننده از ماسک های تنفسی هستند، مشکل آسیب زدن کش پشت گوش ماسک های تنفسی به گوش هایشان رایج است. لذا استفاده از کش مناسب با طراحی و جنس با کیفیت می تواند کمک شایانی در مقابله با این آسیب باشد.

منبع:

عملکرد کش پلی ایزوپرن ماسک تنفسی فیلترینگ N95

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *