مقالات علمی

مراقبت از ریه ها هنگام نظافت چگونه است؟

مراقبت از ریه ها هنگام نظافت

مراقبت از ریه ها هنگام نظافت یک امر ضروری است که خانم ها و تمام کسانی که با نظافت سر و کار دارند باید رعایت کنند. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ در این مقاله بررسی این موضوع، خطرات آن و راه کارهای حفظ سلامت در هنگام تمیز کردن می پردازیم.

در زمان تمیز کردن و نظافت چه چیزی خطر آفرین است؟

بسیاری از افراد در منازل و در اماکن مختلفی چون بیمارستان ها، هتل ها، استخرها و اداره ها برای تمیز کردن سطوح از مواد شوینده شیمیایی قوی استفاده می کنند. ترکیب اصلی اکثر آنها وایتکس و جوهر نمک می باشد. این مواد شوینده محلول های ناپایدار کلر بوده که در کوتاه ترین زمان میزان قابل توجهی گاز کلر را آزاد خواهند کرد.

این گاز سمی برای مجاری تنفسی خطر ناک بوده و می تواند در مراحل اول علائمی چون سرفه سوزش گلو و مجاری تنفسی و در اثر قرار گرفتن دراز مدت در معرض آن مشکلات حاد تنفسی چون برونشیت و آسم، نارسایی های ریوی، و گاهی اوقات عفونت های تنفسی را حاصل کنند.

همچنین در نظافت یکی از مواردی که برای افراد مشکل زا می باشد میزان بالای گرد و غبار، عوامل بیماری زا و بوی بد زباله و مواد زائد می باشد که در اکثر موارد آلرژی، مشکلات تنفسی و نارضایتی در افراد را در پی خواهد داشت

راه حل مراقبت از ریه ها هنگام نظافت

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی تنفسی به خصوص برای افرادی چون خانم های خانه دار و مسئولان نظاقت اماکن مختلف که بیشتر از سایر افراد جامعه با مشکلات مربوط به مواد شوینده و آلودگی های محیطی و گرد و غبار مواجه می باشند، یکی از مهمترین راه های جلوگیری از ابتلا به ناراحتی های تنفسی، استفاده از ماسک های تنفسی نانوالیاف می باشد. این ماسک ها علاوه بر سایر لایه های فیلترینگ به کار برده شده در دیگر ماسک ها شامل یک لایه نانو الیاف بوده که قدرت فیلترینگ آن را به چند برابر افزایش می دهد.

لایه نانوالیاف تعبیه شده در این ماسک ها با ظرفیت بالایی که در جذب سطحی ذرات و فیلترینگ آنها دارد قادر می باشد ذرات تا سایز 3/0 میکرون را جذب کنند و بنابر این از ورود بو و آلودگی های باکتریای نیز به مجاری تنفسی فرد جلوگیری می کند. همچنین لایه نانو موجود در این ماسک ها طول عمر ماسک را به چندین برابر افزایش می دهد و از لحاظ اقتصادی مصرف آن مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *